Nu vet vi

Lilla Engla är död och världen har blivit mörkare. En unge med hela livet framför sig blev mördad - för vad? Vad var det för sjuk jävla böjelse som blev tillfredsställd av det?!

Idag är det många som yrkar på dödsstraff för gärningsmannen. Och visst har han förverkat sin rätt att gå omkring och andas, när Engla och Pernilla och Gud vet hur många fler, fråntagits den rätten av honom. Men dödar vi för att visa på att dödande är fel - är vi då bättre individer? Förändrar det något? Nej, jag anser inte det. Jag anser att det enda vi uppnår med dödsstraff är en omedelbar känsla av hämnd.

Jag har upplevt mord i min omedelbara närhet. Jag har sett en mor bokstavligt talat gå sönder av sorg. Det är absolut inget vackert över det, tvärtom!

Dödsstraff i ett sånt läge är för lindrigt.

Det bästa de kan göra med Englas baneman är att sätta honom på kåken med en massa tungt kriminella MC-killar.

Den lägst stående rasen på våra fängelser är nämligen pedofiler, barnamördare och kvinnomisshandlare. Sätts Anders Eklund på en vanlig avdelning så kommer han inom kort att önska att han vore död - det är för mig ett mycket bättre straff att veta att han kommer att ha ett helvete resten av sitt liv, än om man helt sonika gav honom en spruta och lät honom somna in!


Mina tankar går till Engla i sin himmel och till alla här på jorden som hon berörde under sitt 10-åriga liv.
Mina tankar går också till Pernillas anhöriga, som nu äntligen kan börja sörja ordentligt, med vetskapen om att gärningsmannen är fast.


-Emma, ta hand om Engla!

                                                        image114
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback