Ett livsavgörande beslut

Min önskan att bli gravid och att få bli mamma är väl omvittnat, inte minst här på min blogg! Nu har jag och Conny gått igenom alla de undersökningar vi kan och vi har fått vår dom; det blir inga barn utan provrörsbefruktning.

När vi startade utredningen var det egentliga målet faktiskt att ta reda på orsakerna till att vi är barnlösa fortfarande efter 4 år - och nu vet vi det.
Jag har alltid varit av åsikten att jag inte skulle vilja ha barn till varje pris. Och provrörsbefruktning, med allt vad det innebär för mig är ett pris som är för högt för mig. Conny och jag pratade igenom det nu ikväll och vi har gemensamt kommit fram att det blir inga barn för oss två! Och det känns faktiskt bra att äntligen ha kommit fram till det beslutet, i själ och hjärta också och inte bara rent intellektuellt.
Hädanefter kommer vi att lägga allt krut vi har på varandra och på att göra saker tillsammans - resa bland annat.

Många tycker kanske jag är knäpp och att man visst kan resa med ungar! -Jodå det kan man, men det är så mycket annat som föräldraskap innebär, som jag inte vet om jag är rustad för eller ens har lust att rusta mig för.

-Ett dagsaktuellt sådant scenario är lilla Engla i Dalarna som är försvunnen, troligen bortrövad.


-Tänk att vilja ha barn, kämpa som djur för att få det, lyckas bli gravid och 10 år senare så kommer det nån jävel och rövar bort henne!! Jag låter fan hellre bli att bli mamma, så slipper jag den sorgen! Jag skulle aldrig, aldrig överleva en sån sak!

Jag har vänner vars lilla dotter är dödligt sjuk och det är samma sak där - jag skulle inte klara det. Och har jag nu ett val att slippa, så gör jag det valet, även om det för många kanske kan verka fegt. So be it!

Det finns ju barn att "låna", som tur är!

Några av mina "låne-ungar"

image103

image104
Carmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback