Privat på nätet

Läste just en artikel i Aftonbladet. Tydligen är det nu så att myndigheter, i sin iver efter bidragsfuskare, börjar kolla in folks bloggar för att leta upp suspekta saker. http://www.aftonbladet.se/lasarbladet/article769393.ab

Den aktuella bloggaren förfasar sig över detta tiiltag. Eehhh.....Har jag missat nåt nu eller?! Är inte hela syftet med en blogg att man delar med sig av stort och smått i sitt liv, på ett tämligen exhibitionistiskt sätt? Fan, vill man vara privat så får man väl damma av den gamla pennan och det gamla pappret och skriva traditionell dagbok och sen låsa in densamma, långt från dumma försäkringskasse och a-kassehandläggare!

Men det är klart; när man sitter såhär på sin kammare och skriver, så kanske man inte har i åtanke att någon(kanske flera miljoner??) faktiskt LÄSER det man delar med sig av, högst (o)personligt?

Jag själv blev varse så sent som idag att det finns, för mig, totala främlingar som läser min blogg och som verka bli berörda av det jag skriver.

Därmed är mitt exhibitionistiska behov tillfredsställt! Taskigt för min man, som kanske hade bespetsat sig på lite sexig stripp ikväll! *S*

image8
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback