Murphy's Lag eller Buddhas Förbannelse

Jag undrar vad jag var för hemsk och vidrig person eller varelse i mitt förra liv? Jag tror på Karma och jag tror att det vi gör i detta liv, kommer tillbaka till oss i nästa. Och med dessa mått mätt måste jag ha varit jordens avskum, för jag känner ingen som har sån otur som jag har just nu!

Vi tar det från början: Inatt kom vi hem efter en underbar konsert och gick och la oss lyckliga. Kl. 06.00 vaknade jag med jättevärk i magen och ut i vänster sida. Jag ville inte väcka Conny det första jag gjorde så jag försökte med Dexofen och Voltaren och värmedyna, men ingenting hjälpte utan blev tvärtom bara mycket, mycket, mycket värre!! Till slut blev jag tvungen att väcka Conny och han flög upp på en sekund och ringde ambulansen. Jag ska inte fortsätta försöka förklara min smärta, för de orden är inte uppfunna än som kan beskriva den känslan.

Efter vad som tycktes en evighet och efter att Conny ringt ambulansen två gånger till, kom den slutligen, med blåljusen på(dock ingen sirén - det får man kanske bara om man är riktigt nära döden...*L*). Jättetack till ambulanspersonalen i Stockholms Län - Ni är BÄST!! Vi kom in till KS på 10 minuter och väl där körde de in mig på trauma-salen och Conny fick stanna utanför och dricka kaffe istället. Mig tog de hand om på absolut bästa sätt. Nu är det ju så att på toppen av allt som är med mig, så har jag "välsignats" med ur-usla blodkärl som är stört omöjliga att sticka i! De senaste veckornas sjukhusbesök har resulterat i att jag ser ut som en jävla pundare - armar, händer och fingrar är täckta med blåmärken i alla regnbågens nyanser.

Efter att ha legat på akuten i ett par timmar och blivit bra smärtlindrad så fick jag själv välja om jag ville åka hem eller om jag ville stanna kvar där för att fortsätta vara övervakad, men jag valde att åka hem. Ikväll är det nämligen fest! Petra och Embla åker till Thailand på tisdag så ikväll har de avskedsfest med släkt och vänner. För mig och Petra är det ju dessutom lite extra speciellt eftersom hon slutar hos mig på tisdag. Så det ville jag ju inte missa!

Nu ser jag att klockan springer så jag måste börja göra mig iordning.



Murphy's Lag

1. Om något kan gå fel så gör det det.

2. Om det finns en möjlighet för fler saker att gå fel, då kommer det som orsakar största skadan att gå fel först.

3. Om något bara inte kan gå fel, så gör det det ändå.

4. Om du märker att det finns fyra olika sätt på vilket något kan gå fel och förebygger dessa, då kommer det ett femte sätt som du inte alls är förberedd på att ögonblickligen dyka upp.

5. Överlämnade åt sig själva, tenderar saker att gå från dåligt till värre.

6. Om något verkar att gå bra, då har du osvikligt missat något.

7. När naturen visar sig överlägsen, är det för att dess brister är dolda.

8. Moder Natur är en hynda.

9. Om något som kunde ha gått fel ändå inte går fel, så visar det sig snart att det hade varit bäst om det trots allt hade gått fel direkt!


                                                                 image32
                                                                                    Buddha
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback