Landat i kärleken

Det har varit en helt underbar helg! Förutom den (snart) obligatoriska resan till KS akuten igår, med tillhörande morfinsprutor och inga nya besked- så var den gångna helgen den bästa på länge! Jag ÄLSKAR verkligen att vara gift!!! Jag visste att det skulle bli så, därför längtade jag så och tjatade så...och det har blivit allt jag drömde om och mer därtill! Det finns de som menar att kärleken dör när man gifter och de som säger det har också ofta exempel på kompisar som minsann har varit tillsammans jäääääättelääänge när "hon"(för ja det är oftast tjejen som vill först) kommer på att det skulle vara mycket bättre att gifta sig. Så går det ett år och så lämnar de in skilsmässoansökan. Varför, menar dessa antagonister då, kan man inte nöja sig med att bo ihop, varför behövs det ytterligare bevis på kärlek, när den bevisligen dör så fort man sagt "ja" i kyrkan(eller var man nu väljer att gifta sig)? NEWSFLASH allihop; Kärleken dog långt innan det aktuella paret knöt hymnens band. Troligen har de använt äktenskapet på samma sätt som många par skaffar barn - som ett sätt att försöka rädda ett förlorat förhållande.

För mig och Conny har bröllopet och äktenskapet bara gjort att vi kommit varandra ännu närmare! Jag kan titta på Conny och plötsligt brista ut i gråt bara därför att jag är så lycklig och för att jag älskar honom så mycket så jag vet inte vart jag ska bli av! I helgen låg jag flera timmar och bara tittade på MIN MAN när han sov och kände att här vill jag vara resten av mitt liv och det är så häftigt att veta att man på alla sätt hör ihop med en annan människa på det sätt som vi gör nu.


image6
Min älskade make
Kommentarer
Postat av: Petra

Jag vill åxå vara där!!! Vi får helt enkelt hålla tummarna för Herr Presidenten så jag har nån att ligga och stirra på i höstmörket! =)

2007-08-27 @ 10:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback